21 Eylül 2010 Salı

Naked



                            
bana sorarsanız, -sormazsanız da sorun değil, burası benim blogum lanet pislikler- ingiliz aksanı kulağa feci hoş gelen bişi.hatta daha güzelini duymadım.açıkçası, senaryosunu şahan gökbakar bile yazsa izlerim sanırım İngiliz aksanı ile konuşulan bir filmi, diziyi, v.s...

naked, 93 yılında mike leigh'in yazıp, yönettiği ve alt metninde, "artık beni umursamamazlık edemezsiniz, bu film ile krallığımı başlatıyorum ve evet bunu sadece ingiliz aksanına borçlu değilim, tabi o da çok önemli, onunda az ekmeğini yemedik, ama o kadar emek var, ayıp kardeşim." dediği bir film.

böyle filmler sevilmeye mahkumdur, gerçekten öyledir, çünkü, bir filmde kendinizi yerini koymak isteyeceğiniz, arzuladığınız, beğendiğiniz bir karakter var ise, o filmi sonuna kadar izlersiniz; acaba şimdi napacak diye...naked haricinde, fight club'daki tyler durden, into the wild'daki supertramp ne bilim a clockwork orange'daki alex diyebilirim.

naked'daki bayıldığımız ve hayranı olduğumuz karakter de johnny oluyor.johnny, hayat üzerine belli fikirleri olan ve buna göre yaşayan ve başka bir fikri umursamayan bir abimiz.desturu, bu tarz filmlerin hepsinde olan bişi...durun filmden bir cümlesiyle johnny anlatsın size, -ambiyansı canlandırayım, tamamiyle bomboş bir binanın güvenliğinden sorumlu bir bekçiye şu cümleye benzer bişi söyler johnny:

-napıyorsun bu postmodern gaz odasında?

anlaşıldığı üzere johnny çalışmayan, parayı umursamayan, kendi fikirlerine sıkı sıkıya bağlı bir şehir berduşu.film zaten baştan sona kadar bize johnny'nin nasıl bir karakter olduğunu göstermek uğruna uzatılan bölümlerle dolu.ve bu bölümlerde hiç sıkılmıyoruz, inanın; gülüyoruz ve eğleniyoruz.çünkü sevgili kardeşim mike leigh, öyle zekice diyaloglarla bezemiş ki filmi, sabahlara kadar sürsün istiyoruz.

johnny'nin karşısına diktiği karakter ise, jeremy g. smart.jeremy paranın güç olduğunun farkında olan iğrenç bir adam.jeremy'den bahsetmek bile istemiyorum, ama kesinlikle filmde onun olması lazımmış; mike leigh'in fikirlerini doğrulatması için.jeremy'nin dünyasında johnny'nin yapabileceği hiçbir şey yok aslında.filmin bir çok yerinde bunun gerçekliği altında eziliyorsunuz.

naked pek bilinen bir film değil, bu film ile başlamam güzel oldu, kendimi tebrik ediyorum.mike leigh de keza öyle, daha çok mike leigh filmi yazarım gibi geliyor bana.izleyin eğlenin, biraz düşünün, biraz gülün, ingiliz aksanıyla zevk sarhoşu olun.

 sevgi ve sefaletle...
 budhha.

3 yorum:

  1. İngiliz aksanı neden bilmem ama bana da çekici gelir. Bu arada aşağıdaki şu tanınmayan adam, ben de tanımıyorum. Ya yaşımdan ya da günün yorgunluğundan ilk şarkıdan sonrasını da dinleyemedim itiraf edeyim:)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle ingilzi aksanı harikadır! filmi de izledim çok çok beğendim. blogun da yeni farkına vardım ve izlemeye aldım.

    YanıtlaSil
  3. @dersaadet, Calvin Harris candır, günün yorgunluğunu atıp bir daha denemeni isterim. :)

    @kozmik, teşekkür ettim.

    YanıtlaSil